‘Veel bedrijven zitten in de sjas patat’

Verleiden met e-mailmarketing
14/07/2016
Toon alles

‘Veel bedrijven zitten in de sjas patat’

Als HTS’er met inmiddels 35.000 vlieguren in marketing, communicatie en sales had ik al vroeg de ambitie om organisaties in die vakgebieden te laten uitblinken. Vroeger was ik een pionier op het gebied van mountainbiken. Toen al werd me duidelijk dat je, om tot goede prestaties te komen, een topteam vol vakmanschap om je heen moet hebben. Dit gevoel heb ik nog steeds; in je eentje bereik je weinig. Crossminds bestaat uit kanjers die elk hun eigen ervaring en specialiteit hebben.

Onze kern bestaat uit tien man aangevuld met specialistische partners met wie wij in een unieke vorm samenwerken. Door optimaal gebruik te maken van elkaars productiecapaciteiten en -mogelijkheden, laten wij organisaties excelleren in marketing & communicatie. Buiten standaardbehoeften als creativiteit, professionaliteit en kwaliteit, schreeuwt de markt om accountability, transparantie en flexibiliteit rondom ons vakgebied. Om aan deze vraag tegemoet te komen, hebben wij drie samenwerkingsvormen gecreëerd. Voor ondernemers en managers die exact weten wat er moet gebeuren, stellen we onze werkplaats tegen 65 euro per uur ter beschikking (‘do it yourself’). Andere relaties maken gebruik van de mix advies en uitvoering (‘do it with us’). Ook kunnen organisaties hun marketing en communicatie volledig bij ons outsourcen, ten einde een optimale inzet van inspiratie, kennis en praktische uitvoering te realiseren (‘do it for me’). In elke samenwerkingsvorm leveren we topkwaliteit tegen een zeer scherpe prijs.

Het begint met het vertalen van de verkregen inzichten van de klant naar ‘needs’, die wij vervolgens omzetten in verrassende en doeltreffende oplossingen om de markt te verleiden. Laatst vergeleek een klant ons met IKEA, omdat ook wij slimme oplossingen bieden met een erg goede prijs-kwaliteitverhouding. Ondernemen is voor mij elke dag in vrijheid en met veel plezier kansen benutten. Geen dag is hetzelfde. Wanneer je de inzichten in de hele keten verkrijgt, creëer je de juiste beweging met een maximale impact en een daling van de kosten. Hierdoor maak je marketing & communicatie accountable. Een andere ontwikkeling is dat individuen de plaats innemen van markten. Veel bedrijven worstelen hiermee en zitten in de ‘sjas patat’, om maar eens een wieleruitdrukking te gebruiken.

DRV is voor ons een proactieve sparringpartner op financieel gebied. Zij zijn daarom volledig betrokken bij onze toekomstplannen. Crossminds gelooft, net als DRV, sterk in collaboratie. Collaboratie die leidt tot de juiste expertise op het juiste moment tegen scherpe kosten. Ook hun gratis maandelijkse DRV Uurtje Wijzer is hier weer een mooi voorbeeld van. Tussen Crossminds en DRV ervaar ik een samenwerking die ik ook tussen ons en mijn klanten nastreef. Of het nu gaat om financieringsvraagstukken of loonadministratie, DRV is voor ons de partner.

Met de huidige korte ‘time to market’ en de vloedgolf aan nieuwe technologieën, weten we niet waar we over vijf jaar zullen staan. Maar omdat we onze klant centraal blijven stellen, vertrouwen we erop dat we dan zullen bloeien als nooit tevoren. Mijn tip voor andere ondernemers: kom naar onze maandelijkse inspiratieborrel om te ervaren hoe je als onderneming hetzelfde anders kan zien.

Deze column is in september 2014 gepubliceerd in Drechtsteden Business.