Aantrekken van nieuwe klanten

Inbound sales & marketing programma’s richten zich op het aantrekken van nieuwe klanten. Hierbij worden sales, marketing, communicatie en ICT verbonden om op basis van een concrete waardepropositie en een contentstrategie de potentiële klant door de verschillende fasen van het oriëntatie- en koopproces heen te loodsen. Conversieratio’s, de cost per lead, cost per sale en cost per contact zijn de belangrijkste meetpunten.

01.

LEAD GENERATION PROGRAMMA’S

Een lead betekent een verkoopkans, maar niet automatisch een verkoop. Het is daarom belangrijk om een constante stroom van voldoende kwalitatieve leads te genereren zonder daarvoor de hoofdprijs te betalen. Crossminds helpt u een lead generation programma op te zetten met de hoogst mogelijke conversie tegen de laagst mogelijke cost per lead.

02.

LEAD NURTURING PROGRAMMA’S

Hoe verandert een lead in een klant? Door middel van technologie, data marketing en marketing automation brengen wij het proces in kaart waarin de consument wordt begeleid van prospect tot klant (de customer journey). De doorlooptijd van dit proces varieert per klant en bedrijf en is afhankelijk van diverse factoren. Lead nurturing programma’s richten zich specifiek op sectoren, producten en klantsegmenten met een lange doorlooptijd. Tijdens de customer journey worden voortdurend gegevens verzameld en geanalyseerd. Hierdoor kunt u tijdig contact leggen wanneer de klant klaar is om te kopen. U ziet als het ware de dobber bewegen en weet wanneer de buit kan worden binnengehaald!

03.

E-COMMERCE PROGRAMMA’S

E-commerce kan een goedkope en efficiënte distributieketen zijn voor zowel producten als diensten. Wij begeleiden u bij het inventariseren en opzetten van e-commerce kanalen. We kijken daarbij naar conflicten, implementeren de nodige tools, benchmarken de resultaten, optimaliseren de werking of beheren het proces in full service.