Alles draait om klanten

Vinden en werven nieuwe klanten

U heeft meer klanten niet dan wel. Er is dus altijd ruimte om te groeien. Wanneer u op het juiste moment, via het juiste kanaal met de juiste propositie en juiste boodschap bij de juiste prospect terecht komt, dan zult u meer klanten scoren. U moet zich dan wel  de vraag stellen; wat moet er nog beter en hoe realiseer ik dat?

Genereren kansrijke leads

Een lead betekent een verkoopkans, maar niet automatisch een verkoop. Het is daarom belangrijk om een constante stroom van voldoende kwalitatieve leads te genereren zonder daarvoor de hoofdprijs te betalen. Crossminds helpt u een lead generation programma op te zetten met de hoogst mogelijke conversie tegen de laagst mogelijke cost per lead.

Van een lead naar een nieuwe klant

Het belonen en aanmoedigen van loyale klanten kan u significante veranderingen in de prestaties, de winst en de groei van uw bedrijf opleveren. Wij onderzoeken en meten de klanttevredenheid en houden de loyaliteit bij met gegevens uit de database. We maken een diagnose van het klantenverloop en ontwikkelen manieren om de klantenbinding te verbeteren.

Helaas worden goede en kostbare leads in de praktijk vaak verprutst bij de opvolging. Crossminds helpt u dit te voorkomen en een maximaal rendement  uit de leads te halen. We hebben veel ervaring met ‘lead nurtering’ programma’s in verschillende branches.

Heractiveren, uitbouwen en vasthouden

De eerste keer niet gelukt? Pak die 2e kans!

Een heractiveringsprogramma helpt u opnieuw contact te leggen met potentiële klanten die interesse hebben getoond in uw bedrijf, maar (nog) niet zijn overgegaan tot een aankoop. Het antwoord op de vraag: ‘waarom heeft de klant besloten geen zaken met ons te doen?’, is zeer leerzaam en laat zien waar het beter moet.

Wij helpen u uit te vinden wat er is misgegaan waardoor een lead geen klant geworden is, of er  wat aan te doen valt. We helpen u ook bij het doen van een hernieuwde poging, die wel tot resultaat leidt, zonder opdringerig te zijn.

Klanten vasthouden en uitbouwen

Er wordt vaak gezegd dat de klant koning is. Maar vaak denkt de klant zelf daar heel anders over als je het hem vraagt.
In de praktijk blijkt dat klanten soms nadat ze zijn ‘binnengehaald’ worden vergeten. Zonde, want een klant vasthouden en uitbouwen is een stuk makkelijker en rendabeler dan een nieuwe klant scoren. Heldere afspraken maken en nakomen, verwachtingen overtreffen, betere producten en diensten leveren leidt er toe dat u meer uit de klantrelatie haalt.

Wij onderzoeken en meten de klanttevredenheid en volgen het klantgedrag. We maken een diagnose van de gemiste verkoopkansen (cross en up sell) en het klantenverloop, berekenen de schade en ontwikkelen manieren om de klantenbinding te verbeteren.

Zo helpen wij uw proposities en klantbehandeling zo in te richten dat uw klanten loyaler worden en steeds meer business met u willen doen.
Dit vraagt doorontwikkeling van producten en diensten, een beter vertaling van uw producteigenschappen naar klantvoordelen, opleiding en training, de inzet van andere media, herinrichting van klantprocessen, het beter vastleggen en leren gebruiken van klantdata, etc..

Ex- en meest tevreden klanten

Klanten terugwinnen, het kan!

Verloren klanten moet u niet zomaar opgeven, want ze vormen nog steeds een mogelijke bron van inkomsten. Vaak is het namelijk makkelijker iets te verkopen aan iemand met wie u in het verleden al zaken gedaan heeft dan aan een compleet nieuwe prospect. Klanten-terugwin-programma’s richten zich daarom specifiek op ex-klanten. De reden van verloop en de (potentiële) klantwaarde bepalen daarbij de prioriteit om  een oude klant terug te winnen.

Uw tevreden klant is de beste verkoper

Mond-tot-mondreclame is de meest krachtige marketingtool. Toch laten veel bedrijven dit potentieel onbenut. Wij helpen u bij het opzetten van een ambassadeurprogramma, zodat uw grootste fans uw bedrijf en boodschap verspreiden. Door uw tevreden klanten als ambassadeurs aan het werk te zetten, zorgen we zo voor nieuwe klanten en additionele omzet..