Fijne kerstdagen!
29/12/2014
De tijd dat alles kon is voorbij, gelukkig!
08/01/2015
Toon alles

De corporate poortwachter als struikelblok

Oordelen over communicatie van andere bedrijven is makkelijk. Iedereen doet er aan mee, incluis wij zelf. Toch hebben wij altijd een gezonde allergie tegen zijlijngeneuzel. In theorie is ons vak best eenvoudig. Het verschil tussen goed en slecht zit in theorie vooral in creativiteit, scherp zijn op de actualiteit en een goede executie. En juist dat laatste onderdeel, lijkt het minst belangrijk en moeilijk, maar is het juist niet.

De corporate poortwachter als struikelblok
In gesprekken met mensen op ons congres enige weken geleden viel me de negatieve rol van de marketing en communicatiemanager nogal op. Ik hoorde van mensen die met productinnovatie en social bezig waren dat juist deze mensen de grootste vertragende factor was bij het realiseren van hun plannen. Dus niet budget, IT of het geloof van de directie. Nee de corporate poortwachters bleken vaak lastig waardoor veel goedbedoelde initiatieven in de prullenmand belanden. Dit is nu verleden tijd.

Mensen vormen het goud van een onderneming!
Organisaties worden zich steeds meer bewust van het vitale belang van de mensfactor bij het bouwen en waarmaken van hun merkbelofte naar alle belanghebbenden. Mensen zijn de belangrijkste dragers van het merk.

Medewerkers zijn de beste ambassadeurs die je je maar kan wensen. Als ze je verhaal snappen en delen en de juiste tools aangericht krijgen om op een laagdrempelige manier het verhaal van de organisatie van binnen naar buiten en weer van buiten naar binnen te brengen. Iedere medewerker heeft gemiddeld 400 online en offline contacten. Stel je hebt 100 collega’s. Dan kom je al snel uit op ruim 40.000 mensen die je kan bereiken via je eigen medewerkers. Weet je nog, dit zijn de mensen die bewust hebben gekozen om bij en met jouw organisatie te werken en zijn aangenomen omdat jullie vonden dat ze bij de organisatie passen.

Doe hier iets mee! Geen hen de tools en een podium om je merk naar buiten uit te dragen en hun verhalen met hun netwerk te delen. Dit alles geeft de marketing en/of communicatie manager de kans om een mooie rol op zich te nemen en in gesprek te gaan met alle lagen in de organisatie en bij eventuele dealers. Weten hoe?
Kijk dan snel naar de nieuwe tutorial en maak een afspraak!