De tijd dat alles kon is voorbij, gelukkig!

De corporate poortwachter als struikelblok
08/01/2015
Staartbijtende marketing pioneers pak je kans!
16/01/2015
Toon alles

De tijd dat alles kon is voorbij, gelukkig!

De tijd dat alles kon is voorbij, gelukkig! Er is weer tijd voor creativiteit en inspiratie. Het echte ondernemerschap komt weer boven en de goede bedrijven kunnen nog steeds een lening krijgen bij de bank. Het is alleen veranderd, veranderende markt dus veranderende regels. Het is niet gek, het is juist logisch. Het paradijs waarin we leefden, bleek ook niet het paradijs te zijn. Een land waar alles kan is helemaal niet leuk en interessant. Het is net als bij sport, als je altijd je wedstrijden wint is het misschien in het begin leuk maar de uitdaging gaat eraf.
Je juicht net even minder hard voor je 125ste doelpunt dan bij je eerste 10 doelpunten. Je kunt het ook niet je hele leven volhouden. Bedrijven en sport hebben veel gemeen, ik ben van mening dat ze beide ook een bepaalde houdbaarheidsdatum hebben. De weg ernaartoe is spannend en laat je creatief zijn, maar zodra je de top gehaald heb, moet je genieten en weer verder.

Bij Crossminds zijn we verder gegaan. We zijn vernieuwd. In plaats van conventionele marketing zetten we nu vooral in op inbond/content marketing. We creëren winstgevende concepten en gebruiken van daaruit vooral het internet en medewerkers om relevante content te verspreiden die gericht prospects aantrekt en vertrouwen bouwt met klanten. Op deze manier genereren we aantoonbaar meer leads en zetten dit om in meetbaar resultaat. Accountmanagers gaan gerichter aan de slag. Je bedrijf gaat creatief werken in plaats van reactief wachten tot de telefoon gaat. Het zijn dezelfde letters alleen met een ander resultaat. Door van binnen naar buiten te werken, creëer je dat klanten van buiten naar binnen komen.

Er wordt nog te vaak gedacht vanuit individuele afdelingen in plaats vanuit kruisbestuiving. Marketing, sales en HRM moeten elkaar versterken. Medewerkers worden marketeers en marketing een lead generator! Benieuwd naar ons plan van aanpak voor jouw bedrijf? Neem dan nu contact op en maak snel een afspraak. Om GIVE IS THE NEW GET kracht bij te zetten kunt u alvast onze eerste uitgave over content marketing downloaden en lees hoe u de kosten per lead met wel 60% kunt reduceren.