Van spruitjes snoep maken...daar gaat het om!

Glenn van den Bos

Creative Improver

Anders zijn, anders doen, anders blijven!

Eigenzinnigheid, lef, dat is het geheim van een succesvol merk? Hoe kan ook uw organisatie zich onderscheiden van de grijze massa, dat is de vraag?

Alle grote merken zijn ooit ontstaan doordat een ondernemer (zoals Steve Jobs) het lef had om hetzelfde anders te zien. Kan het niet op een andere manier? Kan het niet beter? Crossminds heeft dan ook een eigenzinnige visie en het lef om daar een geheel eigen invulling aan te geven.

Crossminds heeft de know-how om een merk te bouwen. Een merk waar mensen bij willen horen, waar je als medewerker, zoals de Vlamingen zeggen, fier op bent, een merk met fans in plaats van klanten. De kracht van een merk wordt vaak onderschat: het positioneren en laden van een merk is immers geen gemakkelijke opgave. Het vraagt om scherpe strategische keuzes en veel zelfkennis. Wie zijn wij eigenlijk? Waar doen we het voor? En misschien nog wel belangrijker, wat zijn wij niet!

Kiezen om gekozen te worden noemen wij dat. Alleen met een eigenzinnige propositie gaan klanten zich identificeren met een merk. Dat merk moet met lef gemaakt worden en dat heeft weinig te maken met flyers en visitekaartjes. Dat heeft te maken met merkbeleving en DNA!

Als brand marketeer puur sang geloof ik in de kracht van een merk. Ik geloof dat een merk fans creëert waardoor je honderden gratis verkopers hebt. Daar werk ik dagelijks aan. Dit traject kunnen we samen realiseren… inderdaad, dé vraag is niet óf uw merk er klaar voor is, echter bent ú er klaar voor?